Menu

Business intelligence

For the Marketing

Optimise marketing campaigns, identify ROI, explore virgin markets, understand behaviours of people when they purchase. Everything thanks to BI from ITReview.

Planning marketing activities is indispensable, although it may be time consuming. It may become a hazard and calculating the results of various campaigns may appear to be difficult. Selecting the segments or a cluster to aim at, deciding about the message, positioning your brand and/or product cannot be an intuitive decision, but it must result from connection and analysis of many market, socioeconimic,anthropological, geographical, historical, and many other factors. BI proves to be irreplaceable in order to make an analysis giving secure results without wasting time and money.

CASI DI STUDIO

Alcuni esempi
Una breve selezione di alcuni casi di studio
01

E-Commerce – Analisi KPI strategici per più di 30 brand


Scopri

02

Azienda E-Commerce nella GDO – Analisi performance dei canali di vendita


Scopri

03

Riduzione tempi per il report nella GDO – Analisi e segmentazione vendite, geomarketing


Scopri

04

GDO – Market Basket Analysis


Scopri

05

Azienda multinazionale di distribuzione, analisi acquisti e di canale


Scopri

06

Multinazionale di prodotti industriali, analisi canali vendita e campagne marketing


Scopri

07

Azienda utility di energia elettrica, gestione e clusterizzazione dati consumo e clienti


Scopri

08

Azienda che opera nel retail, analisi campagne marketing


Scopri

Want to find out more
about our solutions?

ITReview offers the best business intelligence, data visualization and process mining solutions. If you want to know how to implement these solutions within your organization, contact us.

Contact Us
Progetto di ITREVIEW / Sviluppato da
x

inserisci la tua Email per visionare i documenti:

Accetto il trattamento dei dati sulla privacy

x

inserisci la tua Email ed il numero di telefono per scaricare il documento:

Accetto il trattamento dei dati sulla privacy